Teczki na materiały reklamowe, oferty, pisma firmowe formatu A4 wykonane z kartonu białego jednostronnie powlekanego, 250 g/m², zadrukowane jednostronnie w pełnym kolorze (CMYK). Lakierowane jednostronnie. Teczka mieści około 10 kartek A4 papieru offsetowego 90g/m². Drukowane w technologi offsetowej na produkcyjnej maszynie Heidelberg Speedmaster SM 52. Teczki dostarczane są Klientowi nieposkładane. Niezbędny produkt w kontaktach z każdym klientem. Termin realizacji: 4 dni robocze. Więcej o terminach realizacji. Specyfikacja druku na Heidelberg Speedmaster
Format użytku Format użytku - jak na szablonie - obrys wykonany czarną linią.
Format projektu Format projektu - jak w pliku z szablonem - rozmiary 521x364 mm Uwaga! Istotne jest, aby położenie teczki względem osi X i Y było takie, jak w szablonie (nie należy wyśrodkowywać projektu względem strony).
Spad Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku (czarna linia w szablonie) należy wyprowadzić na spad 2mm poza krawędź (do linii czerwonej).
Uwaga! szablon służy jako wzór do projektowania. Przed zapisaniem gotowego projektu szablon należy usunąć, aby nie został wydrukowany razem z użytkiem! Dopuszczalne jest pozostawienie linii czerwonej wyznaczającej obszar projektu.
Uwagi dodatkowe Tło pracy nie może wychodzić poza obszar wyznaczony linią czerwoną. Obiekty istotne należy odsunąć od linii cięcia (kolor czarny) i gięcia (kolor żółty ) o min. 5mm. Należy pamiętać o obszarach niewidocznych - na prawej zakładce pod wizytówką i na dolnej zasłanianym przez prawą zakładkę.
Tolerancja cięcia i bigowania wynosi ±2mm. Dlatego też należy unikać tworzenia na linii bigowania (grzbiecie) widocznej granicy pomiędzy projektem frontu a tyłu teczki.
Nie należy zmieniać położenia szablonu ( i tym samym projektu ) na arkuszu! W przeciwnym razie praca zostanie krzywo przycięta!
Model kolorów Pracę należy przygotować w modelu CMYK. Jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie), należy je również zamienić na CMYK.(W programie służącym do przygotowania plików do druku np. CorelDRAW musi być włączone zarządzanie kolorem i ustawione odwzorowanie na monitorze kolorów druku offsetowego.)
W celu zapewnienia powtarzalności koloru w nakładzie, kolory o dużym nasyceniu, w których występują wszystkie trzy składowe CMY, zamienić na podobny o czterech składowych CMYK.
Zaleca się budowanie szarych apli z wykorzystaniem wszystkich składowych CMYK
Suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie może przekraczać 350% (przy kartonach jednostronnie powlekanych, po stronie niepowlekanej nie może przekraczać 200%; szczególnie należy unikać umieszczania nasyconych apli w tych samych miejscach na awersie i rewersie użytku). W pracach gdzie ten parametr jest przekroczony reklamacje nie będą uznawane. (Czyli mn. nie można budować koloru czarnego z czterech 100% składowych.)
Czarna apla Aby uzyskać pełną, ciemną czerń na papierach i kartonach powlekanych należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 84%C 74%M 62%Y 100%K. Aby uzyskać najlepszą możliwą do uzyskania czerń na papierach i kartonach niepowlekanych należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K.
Przejścia tonalne Nie należy stosować przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%. Do przejścia tonalnego należy dodać szum, aby uniknąć pasmowania.
Optymalna rozdzielczość Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 300dpi.
Rozmieszczenie obiektów Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie mogą znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od krawędzi formatu użytku i linii składania (bigów, falców).
Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie. Wszystkie teksty należy umieścić na osobnej warstwie (górnej).
Z uwagi na tolerancję cięcia mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem krawędzi użytku. Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.
W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
Akceptujemy następujące formaty plików: PDF
Jeśli w pracy występuje tekst nalezy przed zapisaniem pracy zamienić go na krzywe lub dołączyć czcionki do pliku (w plikach PDF). Nie należy rasteryzować tekstów!
Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, należy zapisać wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany format nie pozwala na taki zapis, należy zapisać dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (projekt_awers.pdf, projekt_rewers.pdf)
Przy wysyłaniu więcej niż jednego pliku, należy spakować pliki do formatu ZIP.
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.